6 plaukams būtinos maistingosios medžiagos

487
Sveiki plaukai

Purių, stiprių, sveikų ir spindinčių plaukų paslaptis nėra brangūs šampūnai ar kitos plaukų priežiūros priemonės – daugiausiai įtakos turi jūsų mityba. Subalansavusios savo mitybą ir pasirūpinusios, kad su kasdien vartojamu maistu gautumėte visas reikalingas maistingąsias medžiagas, neilgai trukus galėsite džiaugtis tobulai atrodančiais plaukais.

Geležis ir cinkas

Geležis ir cinkas padeda plaukams augti – šios medžiagos yra reikalingos plaukų folikulams. Tam, kad jūsų organizmas gautų daugiau geležies ir cinko, galite dukart per savaitę vartoti liesą raudoną mėsą. Taip pat galite vartoti ir sojų pupeles ar lęšius, nepamirštant ir daug vitamino C turinčių maisto produktų, tokių kaip apelsinai. Tai padės geriau įsisavinti geležį.

Vitaminas D

Atlikti tyrimai parodė, kad vitaminas D gali paskatinti plaukų augimą. Turbūt žinote, kad būnant saulėje mūsų organizme vitaminas D gaminasi natūraliai, tačiau daugelis ekspertų to daryti nerekomenduoja dėl kenksmingų ultravioletinių saulės spindulių. Taigi, kokia yra geriausia išeitis? Vartokite daugiau maisto produktų (pvz., lašišos, silkės ar kt.), kuriuose yra vitamino D.

Baltymai

Baltymai skatina ląstelių augimą ir atsinaujinimą. Be to, jie stiprina plaukus. Moterims per dieną reikėtų suvartoti bent 46 g. baltymų (100 g. vištienos yra 27 g. baltymų).

Omega-3 sočiosios rūgštys

Jei norite, kad jūsų plaukai būtų tinkamai sudrėkinti, dukart per savaitę valgykite riebią žuvį (pvz., lašišą) arba vartokite omega-3. Be to, omega-3 gali sumažinti depresiją ir pagelbėti stiprinant širdį.

Biotinas

Daug biotino (plaukų augimui būtino vitamino B) yra kiaušiniuose. Kiaušiniai taip pat yra puikus baltymų, cholino ir vitamino D šaltinis. Tuo tarpu, jei nemėgstate kiaušinių, galite vartoti vitamino B turinčius maisto papildus.